Leírás
A kommunikáció alapvető funkciója, hogy segítse az emberek közötti együttműködést, a kölcsönös megértést, az egymásra találást és a megegyezéseket. Hiszen ezáltal vagyunk képesek együtt cselekedni, egy közös célért közösen tenni, azaz együttműködni.
Ezzel szemben ez a legritkább esetben sikerül és fejlesztőként tapasztaljuk azt, hogy amikor széthúzás, konfliktus van egy közösségben, akkor a leggyakrabban elhangzó ok: a nem megfelelő kommunikáció.
Gyakran azt gondoljuk, hogy mindez csak és kizárólag a közösség tagjainak kommunikációs kultúráján múlik, de fejlesztőként azt tapasztaljuk, hogy a kommunikáció rendszere ugyanannyira fontos, mint az egyének hozzállása. Mert hiába a jószándék, az erőszakmentes kommunikáció mély ismerete, ha a struktúra, amiben kommunikálunk nem szolgálja ezt.
Tehát a valódi közösségek életképességét alapvetően meghatározza, hogy milyen belső kommunikációs rendszert dolgozunk ki, és ezt milyen minőségben működtetjük.
Ebben az előadás-sorozatban Pabló és Éva végig veszi, hogy:
- A közösségekben milyen módon tud megvalósulni egy rendszerfejlesztés?
- Egy jó kommunikációs rendszer milyen elemekből épül fel?
- Mik lehetnek a sikerkritériumok, amire mindenképp oda kell figyelnünk a kommunikációs rendszerfejlesztés során?
- Ki/kik lehetnek a felelősei egy közösségben a kommunikációs rendszer fejlesztésének, működtetésének?