Közösségek belső kommunikációs rendszere – előadássorozat

15000 Ft

A kommunikáció alapvető funkciója, hogy segítse az emberek közötti együttműködést, a kölcsönös megértést, az egymásra találást és a megegyezéseket. Hiszen ezáltal vagyunk képesek együtt cselekedni, egy közös célért közösen tenni, azaz együttműködni.

Kategória:

Leírás

Az egy közösségi facilitátori alapvetés, hogy „azért mert mozog a szánk és hang jön ki torkunkon, azaz képesek vagyunk beszélni, attól még nem biztos, hogy tudunk megbeszélni is”. …és bizony fejlesztőként tapasztaljuk, hogy a közösségek megbeszélései milyen könnyen le tudnak amortizálódni és ezért a fontos dolgok megbeszélése az informális térbe megy át, ami nagyon-nagy eséllyel vezet oda, hogy szétesik a közösség.

Ez az online térben zajló kommunikáció esetén talán még inkább igaz. Attól, hogy tudunk írni és emaileket küldeni, vagy tudunk válaszolni a chaten feltett kérdésekre, vagy mert van véleményünk a zárt csoportban és ezt le is írjuk, sőt képesek vagyunk poénosabbnál poénosabb emojikat, gifeket, videókat küldeni, attól még egyáltalán nem biztos, hogy ez a kommunikáció a közösségen belüli együttműködést fogja szolgálni.

Szinte minden fejlesztési folyamatunkban, amikor a csapaton belüli együttműködés mélyére megyünk, előkerülnek azok a levélváltások vagy chat dialógusok, amikor ez nem sikerült. Ilyenkor az, aki felhozza nekünk ezeket az eseteket, szinte mindig meg is akarja mutatni (átküldi, a telefonján végig pörgeti nekünk). Leggyakrabban azért teszi ezt, mert próbálja az igazát bizonyítani, hiszen itt feketén-fehéren látszik, hogy nekem van igazam. „Nézd-nézd itt például azt írta…, aztán pedig pont az ellenkezője derül ki…, tehát egyértelmű, hogy hazudik, …hogy csak a másikban keresi a hibát, …hogy át akar verni”.

Az előadásorozat időpontjai:

  1. október 18 (kedd) 18:00 – 20:00
  2. november 1. (kedd) 18:00 – 20:00
  3. november 15. (kedd) 18:00 – 20:00
  4. november 29. (kedd) 18:00 – 20:00